Tyrnävällä tukioppilaita on yläasteella eli Kuulammen koululla. Tukioppilaaksi pääsee, kun kysyy koulun tukioppilasohjaajalta (Marja-Kaisa Varonen eli Maisa), milloin  uusia tukioppilaita valitaan seuraavan kerran. On tärkeää, että tukioppilaiksi hakeutuvat monenlaiset oppilaat!

Tukioppilaaksi ryhtymiseen ei tarvita korkeaa keskiarvoa, ja sinun ei tarvitse tietää tai osata heti kaikkea, tärkeintä on olla innostunut ja motivoitunut. Tukioppilaana opit paljon uusia hyödyllisiä taitoja, kuten ryhmän ohjaamista ja toiminnan organisoimista. Sinut myös koulutetaan tehtävään.

Tukaritoiminnassa tavoitteena on edistää toiset huomioivaa käyttäytymistä, luoda koulun yhteishenkeä, torjua yksinäisyyttä ja lisätä nuorten osallisuutta koulussa. Moni MLL:n yhdistys tekee yhteistyötä koulujen tukioppilastoiminnan kanssa - niin myös Tyrnävän yhdistys!

Lue lisää tukaritoiminnasta tämän linkin kautta!