Avustusta vähävaraisten tyrnäväläisten lapsiperheiden lasten ja nuorten ohjattuun harrastustoimintaan!

29.8.2020

MLL Tyrnävän yhdistys on saanut rahalahjoituksen, joka lahjoittajien toiveesta ohjataan vähävaraisten tyrnäväläisten perheiden lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemiseen. MLL Tyrnävän yhdistys on erittäin kiitollinen saamastaan lahjoituksesta ja luottamuksen osoituksesta!

Yhdistys jakaa avustusta nyt syyskauden ohjattuun ja säännölliseen harrastustoimintaan. Avustus myönnetään vain harrastusmaksuun (ei tarvikkeisiin, välineisiin, vaatteisiin, leireihin, vakuutuksiin, jäsenmaksuihin, matkoihin tms.). Avustuksen tavoitteena on edistää vähävaraisten perheiden 10-18 -vuotiaiden nuorten harrastusta. Avustuksella edistetään yhdenvertaisia, tasa-arvoisia ja saavutettavia harrastusmahdollisuuksia vähävaraisten perheiden lapsille ja nuorille sekä mahdollistetaan syrjäytymisvaarassa olevien harrastustoimintaa.

Avustushakemukset käsittelee luottamuksellisesti kaksi MLL Tyrnävän vapaaehtoista noin viikon kuluessa hakemuksen vastaanottamisesta. Mahdollinen avustus maksetaan vain lapsen tai nuoren joukkueen tai harrastusjärjestön tilille laskun mukaisesti. Avustusta ei makseta rahana. Jokaiselle hakijalle täytetään erillinen avustushakemus.

Vähävaraisuuden määrittelyssä käytetään suuntaa-antavasti Tilastokeskuksen pienituloisuusrajoja