Liikuntaleikkikoulu- ohjaajakoulutus Oulussa!

12.9.2020

Liikuntaleikkikoulu, tutummin Liikkari, on valmis konsepti, jonka avulla tarjotaan laadukasta harrastustoimintaa 2-6 -vuotiaille lapsille. Liikuntaleikkikouluissa alle kouluikäiset lapset pääsevät tutustumaan turvallisesti liikunnan harrastamiseen. Uudistetussa Liikkarissa ikäluokat ovat muuttuneet. Uusissa materiaaleissa tuntimallit on jaettu 2-3 -vuotiaiden Perheliikkariin, 4-5 -vuotiaiden Liikkariin ja 6 -vuotiaiden Liikkariin.

Liikuntaleikkikoulussa liikutaan monipuolisesti ja laadukkaasti lasten liikunnan asiantuntijoiden luomien materiaalien avulla. Liikuntaleikkikoulun sisältö on rakennettu lasten liikunnallisen kehityksen vaiheet huomioiden. Toiminnassa tärkeää on lapsilähtöisyys, monipuolisuus ja leikillisyys. Ohjaajakoulutuksessa teemoina ovat mm. leikinkehittely, liikunnan perustaitojen kehittyminen sekä liiketekijöiden ja erilaisten ohjaustapojen käyttö osana monipuolista lasten liikuntaa. Ryhmästä vastaa aina 18 vuotta täyttänyt ohjaaja. Koulutukseen voi osallistua jo 16-vuotiaana ja toimia apuohjaajana ryhmässä.

Ohjaajakoulutuksessa osallistuja saa Liikuntaleikkikoulun ohjaajan oikeudet ja käyttöönsä liikuntaohjelmakansion. Kansiosta löytyy:

• tiivis Liikuntaleikkikoulun teoriaperusta
  • 30 tuntimallia 2-3 -vuotiaiden Perheliikkariin
  • 30 tuntimallia 4-5 -vuotiaille
  • 15 tuntimallia 6 -vuotiaille
  • kehokortit
  • Liikuntaleikit ja välinevinkit -opas, joka sisältää yli 100 uutta leikkiä ja vinkkiä

Kiinnostaisiko sinua kouluttautua maksuttomasti MLL Tyrnävän yhdistyksen liikuntaleikkikoulu-ohjaajaksi? Koulutuksen jälkeen sitoudut toimimaan vähintään vuoden ajan (kevät- ja syyskausi 2021) MLL Tyrnävän yhdistyksen liikkariohjaajana.  Jos kiinnostuit, ota meihin yhteyttä 30.9 mennessä Ilmoittautumiset ja hakemukset- osion kautta!